Nevíte si rady? Kontaktujeme Vás!

FAQ

  • Proč je lepší nabízet nemovitost prostřednictvím realitní kanceláře?

    Ačkoliv by se na první pohled mohlo zdát, že je výhodnější prodat nemovitost „na vlastní pěst“, pravda bývá většinou opačná. Nejen, že má realitní kancelář dalekosáhlejší možnosti inzerce realit, ale především disponuje dlouholetými zkušenostmi. Díky tomu je schopna eliminovat rizika, jež při koupi či prodeji vznikají, pohotově reagovat na změny realitního trhu a převzít za Vás veškeré formality. Je výhodnější nabízet nemovitost prostřednictvím jedné nebo raději více realitních kanceláří? Vždy je lepší variantou svěřit Vaši nemovitost výhradně jedné realitní kanceláři. Tak budete mít Vy, stejně jako potenciální zájemce, neustálý přehled o stavu nemovitosti. Zadáte-li nemovitost více firmám, může to kupcedokonce odradit! Nejen, že může nabídku objevit pod různými cenami na několika serverech, ale inzerce u více společností vzbuzuje dojem, že je problematické danou nemovitost prodat.

Malé realitní kanceláře: jaké mají výhody oproti těm velkým?

ilustrace
Při koupi nebo prodeji nemovitosti skrze realitní kancelář máme v podstatě dvě možnosti – buďto oslovíme renomovanou firmu zapsanou v několika asociacích a ověnčenou desítkami certifikátů, nebo se uchýlíme ke spolupráci s menší a skromnější realitkou. V tomto článku zkusíme nastínit, proč může být v některých případech výhodnější ta druhá varianta.

Nižší provize

Malé realitní kanceláře obvykle zaměstnávají jen několik málo lidí a sídlí v drobném domečku na kraji města = mají nižší provozní náklady. Výše provize je navíc jednou z jejich nejsilnějších zbraní v boji proti konkurenci. Proto si nemohou dovolit účtovat horentní sumy a své provize drží spíše při zemi. I jediný procentní bod přitom může sehrát velkou roli – pokud si firma namísto 5% provize účtuje třeba jenom 4 %, na dvoumilionové nemovitosti je to úspora 20 000 korun.

Perfektní znalost nemovitosti

Přivést do nemovitosti zájemce o koupi není až tak těžké. Ale přimět zájemce k tomu, aby si nemovitost také koupil – to už dá hodně práce. A právě tady mají menší realitky výhodu. Jelikož dokonale znají místní trh, ve kterém působí, jsou schopny zájemce přesvědčit. Vědí, kde je nejbližší škola, divadlo nebo zastávka MHD. Vědí, odkud nejčastěji fouká vítr, jací jsou sousedi a kam se vyplatí zajít na jídlo. A právě tyto drobnosti mnohdy rozhodují o tom, zda si zájemce nemovitost koupí.

Specifická databáze klientů

Zatímco velké realitní kanceláře mají obvykle celorepublikovou působnost a nemovitosti nabízejí plošně všem, ty menší pracují jinak. Mají vlastní databázi zákazníků přímo z dané oblasti – a vědí, o které nemovitosti tito zákazníci mají zájem. Nabídka je v jejich případě perfektně cílená. A o to větší šance potom je, že svou nemovitost rychle a za dobrou cenu prodáte.

Individuální přístup

Slovním spojením individuální přístup se dnes ohání každá druhá firma, ale v případě malých realitních kanceláří je jeho použití zcela na místě. U velkých realitek se vám může stát, že o vaši zakázku nebude zájem – jednoduše pro firmu nebude dostatečně zajímavá. Malé firmy ale bojují o každého klienta a proto vás jen tak neodmítnou. Při jednání s makléři nebo zástupci firmy budete cítit, že se o vás skutečně zajímají. Že nejste pouhým zápisem v počítači mezi tisícovkou dalších, ale člověkem z masa a kostí. Člověkem, na kterém záleží.

Zdroj


logo All Inclusive Living a.s.

All Inclusive Living a.s. je ryze českou společností, která se systematicky soustřeďuje na budování nemovitostí k pronájmu. Naše společnost vlastní každou budovu a nabízené jednotky jsou buď novostavby, nebo byty po kompletní rekonstrukci. Můžeme Vám proto garantovat kvalitu, nízké náklady na bydlení, nízkou… více o firmě

Kontaktujte firmu Facebook webové stránky
← Zpět na Reality